1. Termékötlet kitalálása
A legtöbb esetben ez az a lépés amin áll vagy bukik, hogy sikeres webshopod lesz-e amibe ömlenek majd a rendelések, vagy pedig csak égetni fogod vele a pénzedet.
Az egyik legjobb termékötlet lelőhely a TikTok, ha csak szimplán szórakozás gyanánt pörgeted, akkor is rengeteg termékötlet jöhet veled szembe. Azt javaslom, hogy ha meglátsz egy terméket, amiben látsz fantáziát azt mindenképp mentsd el későbbre.
De ha még ennél is jobb termékötlet kereső megoldást szeretnél, akkor irány a TikTok creative center, ugyanis itt meg tudod nézni az aktuális hirdetéseket, sőt még azt is láthatod, hogy az egyes hirdetések mennyi kattintást, illetve eladást hoztak be.
2. Árukészlet rendelése
Mielőtt nagyobb tételben rendelnél árukészletet, először mindig rendelj mintaterméket. Ha több gyártó is árulja az adott terméket, akkor több helyről is rendeld meg a mintát.
Figyeld meg, hogy melyik beszállító kommunikál a legjobban, melyik szállítja ki a leggyorsabban, illetve, hogy melyiktől kapod a legjobb minőséget.
Ha alibabán keresel beszállítót, akkor figyelj rá hogy lehetőleg közvetlen a gyártótól vásárolj ne pedig egy trading companytől. A trading companyk ugyanis kereskedők, akik viszonteladóik a gyártóknak, emiatt magadabb áron szokták továbbadni a termékeket.
3. Webshopod elkészítése
A webshopod elkészítése alapvetően 3 opciód van. Az első opció, hogy lefejleszteted egy szakértővel a webshopot a nulláról. Ez a legköltségesebb megoldás mindközűl, és ha ez lesz az első webshopod, akkor én emiatt abszolút nem is ajánlom.
A második opció egy bérelhető rendszer használata, mint például a shopify, shoprenter vagy az unas. Ezzel a módszerrel nagyon könnyen akár egy előre elkészített sablon alapján is el tudod készíteni saját magadnak a webshopodat. Hátránya viszont, hogy havidíjat kell fizetni, illetve vannak olyan rendszerek is amik jutalékot is szednek az eladásaidra, ezek a tényezők pedig erősen csökkenthetik a bevételedet.
A harmadik módszer pedig, amit én is használok a saját webshopomon, hogy wordpressen építed fel magadnak. Ennek a módszernek a legnagyobb előnye, hogy nincsen havidíja, és a bérelhető rendszerekhez képest nagyobb teret enged az egyedi dizájn elemeid megvalósításanak. Illetve fel tudsz vele építeni programozási tudás nélkül is könnyedén egy webshopot.
Webshop Indító Mesterkurzus
Índítsd el saját pénztermelő Webáruházadat átfogó videós tananyag segítségével!
4. Felkészülés az indulásra
Legyen egy indulási kampányod, amit még a webshopod élesítése előtt minimum egy hónappal elkezdesz futtatni.
Én például a saját webshopomnál, indítottam egy nyereményjátékot, amit napi 1000Ft-os hirdetési költséggel egy hónapon keresztül hirdettem. Ennek a kampánynak köszönhetően több mint 1000 db email feliratkozót és ugyanennyi instagram követőt sikerült gyűjtenem, még a webshopom elindítása előtt.
Ez több okból is nagyon hasznos volt, de például a futár céggel történő szerződéskötéskor is referenciaként fel tudtam az instagram oldalamat és az email listámat mutatni, emiatt egy kedvezőbb árat sikerült kialkudnom.
5. Elindulás
Az utolsó lépése a webshop indításnak maga az elindulás. Ezalatt a webshop megnyitásának a kommunikálását értem. Itt jön képbe hatványozottan előnyösen az előző pontban említett email lista és insta követő gyűjtés.
Legyenek bekészítve a hirdetések, az email kampányok, illetve a közössségi mediára kikerülő posztok. Harangozd be percre pontosan, hogy mikor nyílik meg a webshopod a rendelések fogadására.
Ezzel a technikával sikerült elérnem, hogy az első webshopommal a megynyitást követő pár órában 200.000 Ft feletti bevételt sikerült behoznom.