1. Az E-Kereskedelem Tippek és Trükkök közül az első és legfontosabb, hogy ne csak tanulj, hanem kezdj el cselekedni
A tanulás elengedhetetlen része egy sikeres webáruház felépítésének. A könyvek, kurzusok és podcastek fantasztikus lehetőséget biztosítanak a tanulásra. Viszont nagyon fontos, hogy nem szabad, hogy abba a csapdába ess, hogy leragadsz a tanulásnál és nem fordítod gyakorlati tudássá a tanultakat.
Kezd el akár csak pár termékkel, indítsd el egy pár ezer forintos hirdetést és tanulmányozd az eredményeket, optimalizálj. Ne szomorkodj ha nem ez lesz életed legsikeresebb webshopja. Fogd úgy fel, mintha az árukészletbe és a hirdetésekbe befektetett összeget egy kurzusba fektetted volna be. Mglátod majd, hogy azzal, hogy elkezded csinálni, sokkal beljebb leszel mint ha csak a könyveket olvastál volna el.
2. Állíts konkrét, jól behatárolható célokat magad elé
Határozd meg, hogy konkrétan mit szeretnél elérni, mennyi idő alatt és írd le milyen lépések vezetnek ide. Írd le a céljaidat egy papírra és tartsd mindig szem előtt. Így sokkal valószínűbb, hogy kitartasz a megvalósítása mellett.
Például, ha most indítod az első webáruházadat, lehet az egy cél, hogy az indulástól számított első két hétben megszerzed az első eladásodat. Mindig állíts magadnak kicsivel nehezebb célt, mint amit elsőre gondolnád, hogy megvalósíthatsz. A nagyobb célok, ugyanis sokkal motiválóbban hatnak.
3. Ne vedd ki az első profitokat
Amikor először sikerül profitábilissá varázsolni webáruházadat, csábító lehet, hogy kivedd és elköltsd a megtermelt hasznodat. Viszont ha növekedni szeretnél elengedhetetlen, hogy visszaforgass pénzt a vállalkozásodba.
Költsd el inkább hirdetésre vagy a weboldalad optimalizálására. Minél több pénzt költesz el hirdetésre, annál okosabb lesz a Facebook pixel és annál jobb eredményeket érhetsz el. A hirdetésekre költött pénzzel, egyszerre szerezhetsz vásárlókat és adatokat a jövőbeni hirdetéseidhez.
4. Válassz népszerű, megbízható és jól behatárolható célközönséget
Ha hosszútávú bizniszt szeretnél ne csak a trendeket kövesd. Rengeted terméket láthatunk a különböző közösségi média platformokon, amik hirtelen nagyon felkapottak lesznek aztán pár hónap múlva már mindenki ezeket árulja. Ilyen volt például a fidget spinner is.
Nem baj hogy ha trendi termékeket is árulsz viszont ne tegyél fel mindent egy ilyen termékre. Fókuszálj örökzöld termékekre, amik már bizonyítottan kiállták az idő vasfogát.
Néhány ilyen lehet: a divat, fitness, telefonos kiegészítők, háziállatos termékek. ékszerek vagy szépségápolás.
5. Ismerd a célközönséged
Tudd, hogy pontosan kinek árulsz, ki az ideális vevőd. Ezt nevezik Buyer Personának. Találj ki egy fiktív vásárlót és gyűjtsd össze a tulajdonságait, melyek az ideális vásárlóddá teszik.
Miután megismerted az ideális ügyfeledet, gondoskodj róla, hogy a weboldaladon a számára minden szükséges információ megtalálható. A cél az legyen, hogy a vásárlóknak ne kelljen emailben vagy telefonon segítséget kérni tőled, ugyanis ezek jelzése, hogy nem minden információ található meg az oldaladon világosan és közérthetően. Készíts egy gyakran ismételt kérdések oldalt is, ahol az összes felmerülő kérdést megválaszolod.
6. Fordíts figyelmet a webshopod szövegezésére
Nem győzöm hangsúlyozni, az írott szöveg fontosságát, mind hirdetésekben mind a weboldaladon. Írj könnyen olvasható és értelmezhető, lényegretörő szöveget. Legyen a szöveged szkennelhető: Az emberek többsége nem fogja a szövegedet szóról szóra elolvasni, inkább csak átfutják és pásztázzák a szemükkel. Fontos, hogy a szöveged jól pásztázható legyen: Használj felsorolásokat, hirdetéseknél pedig emojikkal is jól ki tudod emelni a lényeget. Viszont sose vidd túlzásba.
A termék előnyökre koncentrálj, ne pedig a nyers adatokra. Például ha egy futónadrágot árulsz, ahelyett, hogy csak azt írnád, hogy beépített zsebbel rendelkezik, írd, hogy biztonságosan tárolhatod benne telefonodat és a pénztárcádat. Arra koncentrálj, hogy az adott tulajdonság, milyen előnnyel kecsegtet a gyakorlatban a vásárló számára.
7. Keltsd a vásárlódban sürgősség érzetét
Ha például akciózol, vagy kupont adsz a vásárlónak, mindig legyen egy lejárati dátum, ameddig él az ajánlatod. Ezt az oldaladon szemléltetheted visszaszámlálókkal. Nagyon fontos, hogy soha ne hosszabbítsd meg az ajánlataidat. Ugyanis ha meghosszabítasz például egy akciót, akkor arra neveled a vásárlóidat, hogy ne foglalkozzanak a határidőkkel és következő alkalommal már nem is fogjék magukat sürgetve érezni.
8. Használj kuponokat
A vásárlók imádják, amikor kedvezményes áron vásárolhatnak. Ideális esetben esetben email címért cserébe jutalmazd a látogatókat kuponkóddal, ugyanis ilyenkor email marketinggel után tudod őket követni. Hatékony módja az email címek gyűjtésének a különböző popupok használata. Viszont ezeknél is mindig ügyelj a hatályos GDPR szabályok betartására. Számold ki az eladásonkénti profitodat és csak olyan mértékű kuponokat osztogass, amivel nem csak a vevőd de még te is jól jársz.
9. Inspirálódj más weboldalakról
Keress néhány befutott, akár nagy márkák weboldalát, és kezd el őket tanulmányozni. Menj végig a vásárlási folyamaton és közben vizsgálj meg minden egyes lépést. Figyeld meg milyen oldalakat, elemeket, gombokat, szövegezést használnak és próbáld meg ezeket átültetni a saját weboldaladra. Iratkozz fel a hírlevelükre és tanulmányozd milyen sűrűn és milyen emaileket küldenek neked. Készíts egy excel táblázatot, ahova feljegyzed a kedvenc weboldalaidat és mindig ha látsz egy újat, add hozzá a listához.
Amikor vásárolsz valamit online gondold át, hogy téged mi késztetett a vásárlásra.